
2023 წლის მარტის თვის განმავლობაში
საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობაში შესული ცვლილებები
Kreston Georgia აგრძელებს საგადასახადო კანონმდებლობაში შესული ცვლილებებისა და სიახლეების მიმოხილვას. ამჯერად გთავაზობთ 2023 წლის მარტის თვეში შესული საკანონმდებლო სიახლეების მიმოხილვას.
შინაარსი
1. ცვლილებები შემოსავლების სამსახურის უფროსის ბრძანებებში 2
1.1. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, კაპიტალის გადაფასების შესახებ 2
1.2. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, მიწაზე ქონების გადასახადის შეღავათის შესახებ 3
1.4. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, წარმომადგენლობითი ხარჯის შესახებ 4
2. ცვლილებები ფინანსთა მინისტრის ბრძანებებში 5
2.2. ცვლილება ადმინისტრაციულ პასუხისმგებლობასთან დაკავშირებით 6
2.3. საჯარო გადაწყვეტილება ტურისტული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრის თაობაზე 6
1.1. ცვლილებები შემოსავლების სამსახურის უფროსის ბრძანებებში
1.1.1. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, კაპიტალის გადაფასების შესახებ
2023 წლის 9 მარტს გამოქვეყნდა ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო N1008, რომელიც შეეხება კაპიტალში შეტანილ და გატანილ თანხებს შორის წარმოშობილი სხვაობის დაბეგვრას, თუმცა აღნიშნული სიტუაციური სახელმძღვანელო შეიცავდა შინაარსობრივ ხარვეზს, რასაც დიდი ნეგატიური გამოხმაურება მოჰყვა და მალევე გაუქმდა. სანაცვლოდ კი 2023 წლის 16 მარტს, შემოსავლების სამსახურის მიერ, გამოქვეყნდა აღნიშნული სიტუაციური სახელმძღვანელოს განახლებული რედაქცია.
სიტუაციურ სახელმძღვანელოში მოცემული მაგალითის მიხედვით, საწარმოს ფინანსური აღრიცხვის მიზნებისათვის ფუნქციონალურ ვალუტად განსაზღვრული აქვს ეროვნული ვალუტა _ ლარი. 2020 წელს საწარმოს პარტნიორმა ფიზიკურმა პირმა საწარმოს კაპიტალში განახორციელა 10000 აშშ დოლარის შენატანი, რომელიც ამ დღისთვის არსებული აშშ დოლარის ოფიციალური გაცვლითი კურსის (2.90) მიხედვით შეადგენდა 29000 ლარს. 2021 წელს კი პარტნიორმა საწარმოდან გაიტანა 10000 აშშ დოლარი, რომელიც ამ დღისთვის არსებული აშშ დოლარის ოფიციალური გაცვლითი კურსის (3.10) მიხედვით შეადგენდა 31000 ლარს. კაპიტალში შეტანილ და გატანილ თანხებს შორის წარმოშობილი სხვაობის თანხა _ 2000 ლარი (31000-29000) საგადასახადო ორგანოს მიერ ჩაითვლება, როგორც საწარმოს მიერ დივიდენდის სახით მოგების განაწილება და თანხის გატანის საანგარიშო პერიოდში დაიბეგრა მოგების გადასახადის 15%-იანი და გადახდის წყაროსთან დასაკავებელი საშემოსავლო გადასახადის 5%-იანი განაკვეთებით.
საგადასახადო ორგანოს ზემოხსენებული მიდგომა, მათივე განმარტებით, ძირითადად ეყრდნობა სსკ–ის 981–ე მუხლის მე-2 ნაწილის „ა“ ქვეპუნქტს, რომლის მიხედვითაც განაწილებულ მოგებად არ ითვლება საწარმოს ლიკვიდაციისას ან აქციის/წილის გამოსყიდვისას ფულადი/ნატურალური ფორმით განხორციელებული გადახდა/განაცემი, რომელიც კაპიტალში პარტნიორის მიერ განხორციელებული შენატანის ოდენობას არ აღემატება და ასევე, მცირე და საშუალო საწარმოების ფინანსური ანგარიშგების საერთაშორისო სტანდარტის (მსს ფასს) 30-ე განყოფილების მე-9 პუნქტის „ა“ ქვეპუნქტს, რომლის თანახმადაც, ყოველი საანგარიშგებო პერიოდის ბოლოს საწარმომ უცხოური ვალუტით შეფასებული ფულადი მუხლები უნდა გადაიყვანოს საბოლოო სავალუტო კურსის გამოყენებით.
1.1.2. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, მიწაზე ქონების გადასახადის შეღავათის შესახებ
2023 წლის 9 მარტს გამოქვეყნდა ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო N1430, რომელიც ეხება სასოფლო–სამეურნეო დანიშნულების მიწაზე ქონების გადასახადის შეღავათს.
სიტუაციური სახელმძღვანელოს მაგალითის მიხედვით, ფიზიკურ პირს მიმდინარე საანგარიშო წლის მიხედვით საკუთრებაში აქვს სამი სასოფლო–სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთი, რომლებიც მის საკუთრებაში იყო 2004 წლის 1 მარტის მდგომარეობით და მათი ფართობი შეადგენს 3 ჰექტარს, 4 ჰექტარს და 7 ჰექტარს. პირმა გამოიყენა სსკ–ის 206-ე მუხლის პირველი ნაწილის „ტ“ ქვეპუნქტის შეღავათი ქონების გადასახადში, რომლის მიხედვითაც ქონების გადასახადისაგან გათავისუფლებულია 2004 წლის 1 მარტის მდგომარეობით ფიზიკური პირის საკუთრებაში არსებული 5 ჰექტრამდე ფართობის სასოფლო–სამეურნეო დანიშნულების მიწის ნაკვეთები.
შედეგად პირმა, ქონების გადასახადის წლიურ დეკლარაციაში ასახა მის სახელზე რეგისტრირებული სამივე მიწის ნაკვეთი, რომელზეც ისარგებლა საგადასახადო შეღავათით 5 ჰა–მდე ფართობზე და გადასახადი განისაზღვრა დარჩენილ 11 ჰა ფართობის მიწის ნაკვეთზე.
ამასთან, სიტუაციური სახელმძღვანელოს მიხედვით, პირს სამი ცალ–ცალკე ნაკვეთის ნაცვლად, საკუთრებაში რომ ქონოდა რეგისტრირებული ერთი მთლიანი 14 ჰა ფართობის მიწის ნაკვეთი, ანალოგიურად გამოიყენებდა ჰქონების გადასახადის შეღავათს იგივე პრინციპით.
1.1.3. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, სამეთვალყურეო საბჭოს წევრის მიერ მიღებული ანაზღაურების ხელფასად დაბეგვრის შესახებ.
2023 წლის 9 მარტს გამოქვეყნდა ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო N2433, რომელიც ეხება სამეთვალყურეო საბჭოს წევრის მიერ მიღებული ანაზღაურების საშემოსავლო გადასახადით დაბეგვრას. სახელმძღვანელოში განხილული მაგალითის მიხედვით, საწარმოსა და სამეთვალყურეო საბჭოს წევრებს შორის 2022 წლის 1 მარტს გაფორმდა სასამსახურო ხელშეკრულება, რომელიც ითვალისწინებს შესაბამის ანაზღაურებას. საწარმოს მიერ სამეთვალყურეო საბჭოს წევრებზე მათთვის დაკისრებული ფუნქციების შესრულებისთვის გაცემულ ანაზღაურება განიხილება ხელფასად და იბეგრება გადახდის წყაროსთან საშემოსავლო გადასახადის 20%-იანი განაკვეთით.
როგორც მოგეხსენებათ, მეწარმეთა შესახებ საქართველოს კანონის 45-ე მუხლის მიხედვით, ხელმძღვანელი პირის/სამეთვალყურეო საბჭოს წევრის თანამდებობაზე დანიშვნის შესახებ გადაწყვეტილების მიღების შემდეგ პირთან იდება სასამსახურო ხელშეკრულება და მასზე არ ვრცელდება შრომის სამართლის დებულებები. ამასთან, სსკ–ის მე-12 მუხლის პირველი ნაწილის თანახმად, დაქირავებით მუშაობად ითვლება, მათ შორის, საწარმოს ან ორგანიზაციის ხელმძღვანელად (დირექტორად) ყოფნა ან ხელმძღვანელის (დირექტორის) მოვალეობის შესრულება, ხოლო ასეთი ფიზიკური პირის მიერ შესრულებულ სამუშაოს ანაზღაურება კი ხელფასად.
შესაბამისად, ყოველივე ზემოაღნიშნულიდან გამომდინარე, საგადასახადო მიზნებისთვის სამეთვალყურეო საბჭოს წევრობა/ხელმძღვანელობა (დირექტორობა) ჩაითვლება დაქირავებით მუშაობად, ხოლო მისთვის დაკისრებული ფუნქციების შესრულებისთვის მიღებული ანაზღაურება, სსკ–ის მიზნებისათვის იგივე ხელფასი, იბეგრება გადახდის წყაროსთან საშემოსავლო გადასახადით.
1.1.4. ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო, წარმომადგენლობითი ხარჯის შესახებ
2023 წლის 9 მარტს გამოქვეყნდა კიდევ ერთი ახალი სიტუაციური სახელმძღვანელო N2434, რომელიც ეხება საწარმოს მიერ წარმომადგენლობითი ხარჯების ფარგლებში ფიზიკური პირებისთვის საგადასახადო წლის განმავლობაში 1000 ლარზე მეტი ღირებულების ქონების გადაცემისას სსკ–ის 154-ე მუხლის შესაბამისად, საგადასახადო აგენტის მოვალეობის შესრულებას ვალდებულებას.
სიტუაციურ სახელმძღვანელოში მოცემული მაგალითის მიხედვით, საწარმომ გასწია წარმომადგენლობითი ხარჯი. კერძოდ, აანაზღაურა სტუმრის მომსახურების უზრუნველყოფის ხარჯები (როგორიცაა მაგ. აეროპორტში დახვედრისა და გაცილების ხარჯები, სასტუმრო მომსახურების ხარჯები, სატრანსპორტო მომსახურების ხარჯები), ასევე, გასწია სუვენირების შეძენის ხარჯები, რომლებიც გადაეცა სტუმრებს. საწარმოს გადახდის წყაროსთან გადასახადის დაკავება და საგადასახადო ანგარიშგება არ მოუხდენია.
სიტუაციური სახელმძღვანელოს მიხედვით, იმის გათვალისწინებით, რომ წარმომადგენლობითი ხარჯი არის ეკონომიკური საქმიანობის ფარგლებში გაწეული ხარჯი, ამავე ხარჯის ფარგლებში სტუმრისათვის მომსახურების უზრუნველყოფის ხარჯების ანაზღაურება, ასევე სუვენირის შეძენა არ ატარებს უსასყიდლო ხასიათს. შესაბამისად, საწარმოს მიერ სტუმრისათვის მომსახურების უზრუნველყოფის ხარჯების ასანაზღაურებლად თანხების გადახდა, ასევე სტუმრისათვის სუვენირების გადაცემა არ წარმოადგენს ფიზიკური პირისათვის ქონების უსასყიდლოდ გადაცემას და შესაბამისად, სსკ–ის 154-ე მუხლის პირველი ნაწილის „მ“ ქვეპუნქტის მიხედვით გადახდის წყაროსთან საშემოსავლო გადასახადით დაბეგვრას არ ექვემდებარება.
1.2. ცვლილებები ფინანსთა მინისტრის ბრძანებებში
1.2.1. ცვლილება გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადის დეკლარაციის სავალდებულო 67-69 უჯრების შევსების წესში.
2023 წლის 28 მარტს გამოქვეყნდა და ძალაში შევიდა ცვლილება ფინანსთა მინისტრის N996 ბრძანებით დამტკიცებულ ინსტრუქციაში, რის საფუძველზეც ახალი რედაქციით ჩამოყალიბდა N996 ბრძანების 38-ე მუხლის მე-6 პუნქტის „ჰ5–ჰ7“ ქვეპუნქტები. კერძოდ კი ცვლილება შეეხო გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადის დეკლარაციის III ნაწილს.
როგორც მოგეხსენებათ, გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადის დეკლარაციის III ნაწილის 67-68 უჯრებში გადამხდელს უნდა მიეთითებინა ინფორმაცია, ნაღდი ფულის ნაშთის შესახებ, ასევე საანგარიშო თვის განმავლობაში საქვეანგარიშო პირებზე გაცემული თანხებისა და ამ პირთა რაოდენობის შესახებ.
ცვლილების შედეგად, ამავე 67-69 უჯრებში გადამხდელის მიერ უნდა მიეთითოს შემდეგი ინფორმაცია:
-
- • 67-ე უჯრაში – ნაღდი ფულის ნაშთი საანგარიშო თვის ბოლოსთვის, გარდა 68-ე უჯრაში მითითებული თანხისა;
- • 68-ე უჯრაში – ანგარიშვალდებული პირების მიერ გადასახადის გადამხდელის საბანკო ანგარიშ(ებ)ზე ან/და სალაროში დაუბრუნებელი თანხები საანგარიშო თვის ბოლოსთვის;
- • 69-ე უჯრაში – 68-ე უჯრაში გათვალისწინებულ ანგარიშვალდებულ პირთა რაოდენობა.
მაშასადამე, უკვე მარტის თვის გადახდის წყაროსთან დაკავებული გადასახადის დეკლარაციაში გადამხდელის მიერ უნდა აისახოს ნაღდი ფულის ნაშთი ცალ–ცალკე, სალაროსა და საქვეანგარიშო პირებზე (ნაცვლად საქვეანგარიშო პირებზე გაცემული ჯამური თანხებისა), შესაბამისი პირთა რაოდენობების მითითებით. შეგახსენებთ, რომ აღნიშნული 67-69 უჯრების შევსება დეკლარაციაში არის სავალდებულო.
1.2.2. ცვლილება ადმინისტრაციულ პასუხისმგებლობასთან დაკავშირებით
2023 წლის 17 მარტს გამოქვეყნდა და ძალაში შევიდა ცვლილება ფინანსთა მინისტრის N994 ბრძანებაში. ცვლილების შეეხო ბრძანების 81-ე და 82-ე მუხლებს, რომლითაც განისაზღვრება ადმინისტრაციული სამართალდარღვევა და შესაბამისი ოქმის გაცემის წესი.
როგორც მოგეხსენებათ, ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევად ითვლება მართლსაწინააღმდეგო ბრალეული (განზრახი ან გაუფრთხილებელი) მოქმედება ან უმოქმედობა. ცვლილების მთავარი არსი კი მდგომარეობს იმაში, რომ ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევისათვის დამატებით ადმინისტრაციული პასუხისმგებლობა განისაზღვრა „წამლისა და ფარმაცევტული საქმიანობის შესახებ“ საქართველოს კანონით. ცვლილებამდე კი ასეთი პასუხისმგებლობა განსაზღვრული იყო მხოლოდ საქართველოს ადმინისტრაციულ სამართალდარღვევათა კოდექსით, „სურსათად/ცხოველის საკვებად განკუთვნილი გენეტიკურად მოდიფიცირებული ორგანიზმებისა და მათგან წარმოებული გენმოდიფიცირებული პროდუქტის ეტიკეტირების შესახებ“ საქართველოს კანონითა და „თამბაქოს კონტროლის შესახებ“ საქართველოს კანონით.
ასევე შეიცვალა სამართალდარღვევის ოქმის ფორმები, ახალი ფორმები ამოქმედდება 2023 წლის 1 მაისიდან.
1.2.3. საჯარო გადაწყვეტილება ტურისტული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრის თაობაზე
2023 წლის 28 მარტს მიღებულ იქნა ფინანსთა სამინისტროს N107 საჯარო გადაწყვეტილება, რომელიც ეხება ტურისტული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრის საკითხს. კერძოდ, მასში საუბარია ტურისტული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრის საკითხზე, როგორც ტურისტის საქართველოში ორგანიზებულად შემოყვანის ისე საქართველოდან გაყვანის დროს. საჯარო გადაწყვეტილებაში ასევე განხილულია ტურისტის ორგანიზებულად შემოყვანის დროს მისთვის ტურისტული პროდუქტის მიწოდების მიზნით შეძენილ საქონელსა და მომსახურებაზე დღგ–ის ჩათვლის საკითხი.
-
- • როგორც ვიცით, საქართველოს საგადასახადო კოდექსის 172-ე მუხლის მე-4 ნაწილის „პ“ ქვეპუნქტის თანახმად, დღგ–ისგან ჩათვლის უფლებით გათავისუფლებულია ტუროპერატორის მიერ საქართველოს ტერიტორიაზე უცხოელი ტურისტის ორგანიზებული შემოყვანა და მისთვის საქართველოს ტერიტორიაზე ტურისტული პროდუქტის მიწოდება. სსკ–ის 157-ე მუხლის ,,ც“ ქვეპუნქტის მიხედვით კი, ტურისტულ პროდუქტს წარმოადგენს ტურისტული მომსახურების სახეობათა არანაკლებ ორი კომპონენტის ერთობლიობა. ამავე მუხლის „შ“ და „ჩ“ ქვეპუნქტების მიხედვით, ტუროპერატორი არის პირი, რომელიც ახორციელებს ტურისტული პროდუქტის ფორმირებას და ტურისტისთვის მიწოდებას, ხოლო ტურისტი – ფიზიკური პირი, რომელსაც მიეწოდება ტურისტული პროდუქტი, საქართველოში არანაკლებ 24 საათის და არაუმეტეს ერთი წლის ვადით მოგზაურობის (მათ შორის, დასვენების ან/და გაჯანსაღების) მიზნით.
საჯარო გადაწყვეტილების მიხედვით, იმ შემთხვევაში თუ ხდება ტურისტისთვის საქართველოს ტერიტორიაზე ტურისტული მომსახურების არანაკლებ ორი კომპონენტის ერთობლივი მიწოდება ერთიანი ტურისტული პროდუქტის სახით, მაშინ ისეთი მომსახურებები, როგორიცაა სასტუმროში განთავსება, კვება და საქართველოს ტერიტორიაზე გადაყვანა დაექვემდებარება დღგ–სგან ჩათვლის უფლებით გათავისუფლებას. გარდა ამისა, საჯარო გადაწყვეტილებაში ასევე ჩათვლის უფლებით გათავისუფლებულია სამოგზაურო დაზღვევის მომსახურება, თუ ის გაიწევა საქართველოს ტერიტორიაზე ორგანიზებულად შემოყვანილი უცხოელი ტურისტისთვის ტურისტული პროდუქტის მიწოდების ფარგლებში, მიუხედავად იმისა, რომ იგი არ წარმოადგენს ტურისტულ მომსახურებასა და ცალკე აღებული დაზღვევის მომსახურება კი დღგ–სგან ჩათვლის უფლების გარეშეა გათავისუფლებული.
-
- • რაც შეეხება ტურისტული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრას ტურისტის საქართველოდან გაყვანისას, აქ საჯარო გადაწყვეტილება მიგვითითებს ფინანსთა მინისტრის ბრძანება №996-ის 665–ე მუხლზე, რომლის მიხედვითაც, თუ ტურისტული მომსახურების გაწევის ადგილად ითვლება საქართველოს ტერიტორია, მაგრამ ამ მომსახურებით ფაქტობრივი სარგებლობა ან/და მისი გამოყენება ხდება საქართველოს ტერიტორიის გარეთ, აღნიშნული მომსახურება განიხილება საქართველოს ფარგლების გარეთ გაწეულად.
საჯარო გადაწყვეტილება განიხილავს გამყვანი ტურიზმის დროს ტურისტისთვის სასტუმროში განთავსების და კვების, საქართველოს ტერიტორიაზე საცხოვრებელი ადგილიდან აეროპორტამდე გადაყვანის, სამოგზაურო დაზღვევის და სავიზო მხარდაჭერის მომსახურებების დღგ–ით დაბეგვრის საკითხს. კერძოდ, საზღვარგარეთ სასტუმროში განთავსების მომსახურება განიხილება უძრავ ნივთთან დაკავშირებულ მომსახურებად და მისი გაწევის ადგილს არ წარმოადგენს საქართველო. ასევე მომსახურების გაწევის ადგილად არ განიხილება საქართველო უცხოეთში კვების მომსახურებასთან მიმართებაშიც. რაც შეეხება, საქართველოს ტერიტორიაზე საცხოვრებელი ადგილიდან აეროპორტამდე გადაყვანას, თუ აღნიშნული მომსახურება გაიწევა გამყვანი ტურის ფარგლებში ერთიანი ტურისტული პროდუქტის მიწოდების სახით, იგი განიხილება საქართველოს ფარგლებს გარეთ გაწეულად და ტუროპერატორს არ წარმოეშობა აღნიშნული მომსახურების დღგ–ით დაბეგვრის ვალდებულება. სამოგზაურო დაზღვევის და სავიზო მხარდაჭერის მომსახურებებთან დაკავშირებით კი, მიუხედავად იმისა, რომ აღნიშნული მომსახურებები არ განიხილება ტურისტულ მომსახურებებად, იმ დაშვებით, რომ ორივე გაიწევა როგორც გამყვანი ტურის ფარგლებში ერთიანი ტურისტული პროდუქტის მიწოდების ნაწილი, ტუროპერატორს მათი დღგ–ით დაბეგვრის ვალდებულება არ წარმოეშობა.
-
- • საჯარო გადაწყვეტილების მესამე ნაწილში კი საუბარია საქართველოში ტურისტის ორგანიზებულად შემოყვანის და მისთვის ტურისტული პროდუქტის მიწოდების მიზნით შეძენილ საქონელზე/მომსახურებაზე დღგ–ის ჩათვლის საკითხზე. კერძოდ, საჯაროს გადაწყვეტილების თანახმად, პირი უფლებამოსილია ჩაითვალოს ზემოაღნიშნული პროდუქტის მიწოდების მიზნით შეძენილ საქონელზე/მომსახურებაზე გადახდილი დღგ, საქართველოს საგადასახადო კანონმდებლობით განსაზღვრული შეზღუდვების გათვალისწინებით.
1. 2.4. ცვლილებები მნიშვნელოვანი ქონებით უზრუნველყოფილი ფიზიკური პირისათვის საქართველოს რეზიდენტობის მინიჭების წესში
2023 წლის 2 მარტს გამოქვეყნდა და 2023 წლის 15 აპრილიდან ძალაში შედის საქართველოს ფინანსთა მინისტრის N60 ბრძანება, რომლითაც განისაზღვრა მნიშვნელოვანი ქონებით უზრუნველყოფილი ფიზიკური პირისათვის საქართველოს რეზიდენტობის მინიჭების ახალი წესი.
როგორც უკვე ვიცით, ფიზიკური პირი (საქართველოს მოქალაქეები, უცხო ქვეყნის მოქალაქეები და მოქალაქეობის არმქონე პირები) არის მნიშვნელოვანი ქონებით უზრუნველყოფილი პირი თუ მისი დადასტურებული ქონება აღემატება 3 მილიონ ლარს ან წლიური შემოსავალი განცხადების წარდგენამდე ბოლო 3 წლის განმავლობაში აღემატება 200 000 ლარს.
ახალი ბრძანებით შეიცვალა ფიზიკური პირისათვის რეზიდენტობის მინიჭების წესი. კერძოდ, ფიზიკურ პირს საქართველოს რეზიდენტობა ენიჭება იმ შემთხვევებში, თუ ფიზიკური პირი მნიშვნელოვანი ქონებით უზრუნველყოფილი პირია და:
ა) საქართველოში ფლობს არანაკლებ 500 000 აშშ დოლარის ეკვივალენტი ლარში ღირებულების ქონებას და აქვს ბინადრობის ნებართვა/ბინადრობის მოწმობა/საქართველოს მოქალაქის პირადობის მოწმობა; ან
ბ) საქართველოში ფლობს არანაკლებ 500 000 აშშ დოლარის ეკვივალენტი ლარში ღირებულების ქონებას და ადასტურებს, რომ საქართველოში არსებული წყაროდან განცხადების წარდგენამდე ბოლო საგადასახადო წელს მიიღო არანაკლებ 25 000 ლარის შემოსავალი.
საქართველოს რეზიდენტობის მოსაპოვებლად ფიზიკური პირი (პირადად ან უფლებამოსილი წარმომადგენლის მეშვეობით) განცხადებით მიმართავს შემოსავლების სამსახურს, რომელ განცხადებასაც მატერიალური ან/და ელექტრონული ფორმით თან უნდა დაერთოს დოკუმენტები, რომლებიც ადასტურებს იმ აუცილებელი კრიტერიუმების შესრულებას რაც დადგენილია აღნიშნული ბრძანებით რეზიდენტობის ცნობის მინიჭებისათვის.
შემოსავლების სამსახური განიხილავს საქართველოს რეზიდენტობის მაძიებელი ფიზიკური პირის მიერ წარდგენილ დოკუმენტებს და ხარვეზის არარსებობის შემთხვევაში, განცხადების მიღებიდან 7 სამუშაო დღის განმავლობაში წარდგინებით მიმართავს საქართველოს ფინანსთა მინისტრს რეზიდენტობის მაძიებლისთვის საქართველოს რეზიდენტობის მინიჭების თაობაზე, ხოლო ხარვეზის არსებობის შემთხვევაში, აღნიშნულის თაობაზე ატყობინებს განმცხადებელს და ხარვეზის აღმოსაფხვრელად განუსაზღვრავს ვადას არაუმეტეს 30 დღისა. ასევე, ბრძანებით გათვალისწინებული პირობების დაუკმაყოფილებლობის შემთხვევაში, შემოსავლების სამსახური უარს ეუბნება განმცხადებელს რეზიდენტობის მინიჭების თაობაზე.
შპს კრესტონ ჯორჯია
მმართველი პარტნიორი დავით პაპიაშვილი
საგადასახადო აუდიტის დეპარტამენტის ხელმძღვანელი რუსუდან ჭაბუკიანი